Minggu, 14 April 2013

untuk yang diseberang sana

SELAMAT MALAM IMAMKU DISEBERANG SANA....

Akhy ...

terima kasih kau telah menjagaku dari jauh...
Terima kasih kau telah memelihara cinta yang bekembang atas izin-Nya...

Wahai imamku ...
Jangan pernah lelah menungguku
Jangan pernah lelah menantiku.
Jangan pernah untuk bermunajat pada-Nya.

Yakinlah ...
Esok aku pasti kembali.
Esok kita pasti bertemu .
Esok kita pasti berjumpa.

Wahai imamku ...
Tidurlah selalu dalam dekapan-Nya.
Tidurlah selalu dalam Bimbingan-Nya.
Mimpilah aku dalam Do'a-Nya.

Agar kita dapat dipersatukan dalam KASIHNYA.
Agar kita tercurahkan rahmat-Nya.

Wahai imamku ...
Jika jangan jarak ini sebagai penghalang.
Tapi jadikanlah perekat RINDU.
Jangan jadikan jarak ini pemisah.
Tapi jadikanlah TALI penyambung .

Duhai imamku ...
Temuilah aku dalam Istikharahmu.
Temuilah aku dalam do'a munajatmu.
Temuilah aku dalam mimpi malammu .

Walau hanya dalam bayang semu.
Dan tak pernah jelas.
Biarlah itu sebagai tanda.
Biarlah itu sebagai perkenalan.

Selamat malam imamku yang diseberang sana.
Moga esok bila waktunya tiba.
Kita akan berjumpa dalam biduk KEBAHAGIAN .

Tidak ada komentar:

Posting Komentar